حوزه ریاست ظرفیت جایگزینی خوراك دامی وارداتی باتكیه‌ بر توانمندی داخلی در كشور
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۰۹:۴۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ 
next    /  2 prev
ظرفیت جایگزینی خوراك دامی وارداتی باتكیه‌ بر توانمندی داخلی در كشور
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اعلام اینکه ظرفیت جایگزینی خوراک دامی وارداتی باتکیه‌ بر توانمندی و تحقیقات داخلی بر روی بقایای کشاورزی و سایر محصولات کم آب بر در کشور موجود است، گفت: رئیس‌جمهور شهید نیز بر استفاده از توانمندی‌های سازمان تات در دو حوزه حل چالش‌های بخش کشاورزی و خروج ارز از کشور تأکید داشتند.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات؛ خیام نکویی در نخستین جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم دامی هدف از تشکیل شوراهای راهبردی را پاسخگویی به چالش‌های موجود در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: چرخ‌دنده‌های بخش اجرا و تحقیقات باید در راستای راهبردهای معاونت اجرایی وزارت جهاد کشاورزی درگیر هم شوند .

 معاون وزیر و رئیس سازمان تات فلسفه تشکیل سازمان تات را حل چالش‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: مؤسسات و مراکز ملی و استانی باید با اهتمام بیشتری در سه مأموریت اصلی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که بهره‌ور، دانش‌بنیان و پاسخگو بودن است، نقش‌آفرینی کنند.

 وی دانش بنیان‌کردن بخش کشاورزی و بهره‌وری را دو ماموریت کلان سازمان تات عنوان کرد و گفت: محققان باید در وسط میدان اجرا پاسخگوی چالش‌های بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف باشند.

 خیام نکویی بر همکاری معاونت‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی با مؤسسات سازمان تأکید کرد و گفت: نتایج محققان سازمان در مؤسسات و مراکز باید به نحو شایسته جهت بهره‌برداری این معاونت‌ها قرار گیرند.

 وی تشکیل جلسات شورای راهبردی تحقیقات به طور مستمر و پیوسته با حضور معاونان اجرایی وزارت متبوع و مؤسسات سازمان تات را در راستای حصول نتایج مثمرثمر، آینده‌پژوهی و معرفی ظرفیت‌های مغفول در حوزه کشاورزی مهم دانست.

 معاون پژوهش سازمان تات نیز در نخستین جلسه شورای راهبردی تحقیقات علوم دامی با تأکید بر ارتباط و تعمیق بخش اجرا در مؤسسات و مراکز سازمان تات گفت: شناسایی ظرفیت‌هایی که در بخش اجرای مؤسسات سازمان موجود است و استفاده از توانمندی‌های این بخش منجر به حصول نتایج مثمرثمری خواهد شد.

 حسین جعفری افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان تات در راستای حل مشکلات امور دامی کشور مورد تأکید این شورا است.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها