حوزه ریاست خودكفایی در محصولات غذایی
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۱۰:۳۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ 
خودكفایی در محصولات غذایی
معاون وزیر و رئیس سازمان تات در حاشیه مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله رئیسی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی بیان کرد: خودکفایی در محصولات غذایی، دغدغه مهم شهید رئیسی بود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه سفره معیشت مردم پیش از برگزاری انتخابات هم دغدغه رئیس‌جمهور شهید بود گفت: ایشان در نخستین نشستی که با تولیدکنندگان بخش کشاورزی داشتند، فرمودند: "سفره مردم خط‌قرمز ماست" و در طول دوران ریاست‌جمهوری نیز با تلاشی خستگی‌ناپذیر، دغدغه روزانه‌شان تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم بود.

 وی ادامه داد: الحمدلله در ۳ سال گذشته اتفاقات بزرگی در بخش کشاورزی رخ‌داده است و فقط در طول دو سال اول ریاست‌جمهوری ایشان ۹ میلیون تن افزایش گندم داشته‌ایم که در سال اول ۳ میلیون تن و در سال دوم ۶ میلیون تن افزایش گندم در واحد سطح داشته‌ایم.

 معاون وزیر و رئیس سازمان تات افزود: امسال هم که سال سوم ریاست‌جمهوری ایشان بود از لحاظ گندم مصرفی نان به خودکفایی رسیده‌ایم.

 خیام نکویی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های روزانه آیت‌الله رئیسی تغییر قیمت محصولات موردنیاز مردم بود، گفت: ایشان همیشه علت هر تغییر قیمتی را از وزیر جویا می‌شدند و تأکید داشتند که از همه ظرفیت‌های علمی کشور جهت حل چالش‌های حوزه امنیت غذایی استفاده شود.

 وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در آخرین جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی که ۲۸ اسفندماه سال گذشته برگزار شد، تأکید کردند که ما باید در محصولات راهبردی به خودکفایی برسیم؛ الحمدلله این مسیر هموار شده و امسال علاوه بر گندم، شاهد خودکفایی در محصولات دیگری که در برنامه هفتم پیش‌بینی شده خواهیم بود و امیدواریم در طول برنامه هفتم بتوانیم در ۹۰ درصد محصولات راهبردی به خودکفایی برسیم.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با ظرفیت مجموعه علمی و فناوری کشور بتوانیم در جهت تحقق ایده‌ها و نگرش‌های ایشان در حوزه امنیت غذایی با همه ظرفیت‌ها دست پیدا کنیم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها