حوزه ریاست حل مشكلات اساسی كشور در حوزه كشاورزی
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۰۸:۲۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۳ 
حل مشكلات اساسی كشور در حوزه كشاورزی
معاون وزیر و رییس سازمان تات گفت: حل مشکلات اساسی کشور در حوزه کشاورزی، راهبرد دولت سیزدهم است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تات؛ خیام نکویی، در هفتصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی با اشاره به اقدامات چشمگیر انجام‌شده در سازمان طی دوران ریاست‌جمهوری شهید رئیسی گفت: جهت ادامه راه دولت، حضور پرشور و پرنشاط در انتخابات پیش رو موجب حماسه‌آفرینی برای نمایش قدرت بی‌بدیل نظام و ادامه راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت خواهدبود.

معاون وزیر با بیان این که نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی که به نام روز نخبگان و جوانان نام‌‌گذاری شده است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی، پیشران افزایش تولیدات کشاورزی است.

خیام نکویی با اشاره به این که سازمان خارج از هر گونه سیاستی در بخش کشاورزی نقش‌آفرین خواهد بود، گفت: اولویت‌ها باید محدود شوند و به جای کار روی موضوعات متعدد، هر موسسه باید روی دو یا سه کار کلیدی متمرکز شود که می‌تواند مشکلات اساسی کشور را حل کند.

وی از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری امنیت غذایی به عنوان صندوقی قوی در حوزه صنایع غذایی که بخشی از سهام آن متعلق به تات خواهد بود، خبر داد و تاکید کرد: تبلور بخش کشاورزی، تولید گندم است و باید نقش سازمان تات در تولید گندم مشخص و شفاف شود.

رئیس سازمان تات گفت: برای بهبود وضعیت تولید در بخش شیلات روی 4 یا 5 مورد با وزن زیاد کار کنید که اگر انجام شود، تولید بخش شیلات افزایش یابد.

معاون وزیر ضمن تاکید بر برگزاری جلسات نخبگانی با افراد خوش فکر در حوزه شیلات، تصریح کرد: اگر پای بخش خصوصی به شیلات باز شود، شاهد جهش چشمگیر و تحول معنی‌داری در تولیدات این حوزه خواهیم بود.

خیام نکویی با اشاره به این که شورای تحقیقات بالاترین شورای سیاست‌گذاری در حوزه کشاورزی است، از رؤسای موسسات خواست تا جلسات شورا، مشارکت جدی داشته و آماده ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآور باشند.

وی ضمن تاکید بر لزوم تهیه نسخه پشتیبان از مجموعه ذخایر ژنتیکی ایران گفت: رؤسای موسسات برای بازدید مرکز پایش اطلاعات کشاورزی اقدام کنند زیرا ما، هم می‌توانیم به آنها کمک کنیم و هم از آنها کمک بگیریم.

رئیس سازمان تات در پایان بر تعاملات سازنده با نمایندگان مجلس تاکید کرد و خواستار همکاری‌های مشترک بیشتر موسسات تحقیقاتی سازمان در راستای رفع مشکلات بخش کشاورزی شد.

گفتنی است؛ هفتصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی عصر روز یک‌شنبه 20 خردادماه با حضور سیدمجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سرپرست دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان، معاونین و روسای موسسات ملی تحقیقاتی تات در سالن شهید اسماعیلی‌راد برگزار شد و دستور کار این جلسه شامل سه بخش گزارش کار موسسه شیلات درباره اقتصاد دریامحور، ملاک‌های ارزشیابی و انتخاب نفرات برتر در هفته پژوهش و فناوری سال جاری و گزارش موسسه سرم‌سازی رازی از ماموریت اعزام به عراق بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها