حوزه ریاست صادرات یك میلیارد دلاری محصولات كشاورزی در دولت سیزدهم
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۰۸:۰۹
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۶ 
صادرات یك میلیارد دلاری محصولات كشاورزی در دولت سیزدهم
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم حداقل یک میلیارد دلار صادرات کشاورزی داشته ایم.

به گزارش  روابط عمومی تات به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی خیام نکویی در آیین رسمی فعالیت مزارع نوآوری بهره ور که در گاوداری افضلیان نظر آباد برگزار شد، بیان کرد: اگر بخواهیم تبلور یک مدیریت ارشد جهادی را ترسیم کنیم رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی را می‌توان مثال زد.

وی یکی از این خدمات را مورد اشاره قرار داد و افزود: بعضی از ایستگاه‌های مجموعه تحقیقات که به دلایلی برای بحث مسکن مصوب شده بود با دستور ریاست جمهور به مجموعه تات برگشت.

خیام نکویی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید بخش کشاورزی از بعد تولید متحول شود، افزود: متاسفانه بخش کشاورزی در طول 44سال گذشته آن طوری که باید و شاید مورد حمایت قرار نگرفته است. 

معاون وزیر و رییس سازمان تات تاکید کرد: توجه به روستاها به عنوان کانون تولید در امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت هستند.

خیام نکویی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت و توانمندی خود در حوزه کشاورزی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات وزارت کشاورزی حدود 132 میلیون بوده که باید در سال 1430 به 180 میلیون برسد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در دولت گذشته واردکننده کره بوده اما با آمدن دولت سیزدهم به صادرکننده کره تبدیل شده است، اذعان کرد: ایران در سال گذشته صادرات 16 هزار تن کره را به انجام رسانده است؛ همچنین در سال گذشته تخم مرغ تولید شده است.

خیام نکویی عنوان کرد: انتظاری که مقام معظم رهبری از ما دارند اقتدار غذایی و حاکمیت غذایی است؛ این به معنای این است که مازاد نیاز کشور غذا تولید کرده و به کشورهای منطقه صادر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مزارع نو آور ادامه داد: تسریع در فرآیند جذب، بومی سازی، ترویج دانش و فناوری های نوین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه شبکه تحقیقات و نوآوری مزرعه ای و افزایش بهره وری از دیگر مزایای ایجاد مزارع نوآور است.

خیام نکویی با اشاره به اینکه مزارع نوآور در راستای افزایش بهره‌وری و دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی ایحاد می شوند، گفت: سال گذشته 46 مزرعه نوآور در حوزه آموزش و ترویج راه‌اندازی شد و امسال قرار است این تعداد به 150 مورد برسد.

معاون وزیر افزود: مزارع نوآور بهره ور در راستای سیاست ایجاد امنیت غذایی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از سال گذشته در دستور کار معاونت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفته است.

 
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها