حوزه ریاست حمایت از ایجاد و گسترش گلخانه ها یكی از راهبردهای وزارت جهاد كشاورزی
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۱۰:۵۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۷ 
next    /  2 prev
حمایت از ایجاد و گسترش گلخانه ها یكی از راهبردهای وزارت جهاد كشاورزی
هم زمان با هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی نخستین گلخانه تولید بلوبری در پاکدشت با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر و رئیس سازمان تات به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، به شهرستان های پيشوا و پاکدشت سفر کرد و بر حل چالش های تولید کنندگان تاکید کرد.  
سید مجتبی خیام نکویی با اشاره به اینکه گلخانه ها یکی از مهمترین راهبردها  برای صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت منابع آب است، گفت: یکی از راهبرد های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از ایجاد و گسترش گلخانه ها بویژه برای محصولات سبزی و صیفی است.
وی بر ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون سطح گلخانه‌های کشور ۲۵ هزار هکتار است.
خیام نکویی گفت: برای گسترش خودکفایی در محصولات راهبردی نباید اراضی که قابلیت کشت برای محصولات راهبردی دارند را به تولید سبزی و صیفی اختصاص دهیم.
وی همچنین با حضور در منزل عباس امان الهی جانباز و ایثارگر که ۳ سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت از نزدیک با خانواده ایشان دیدار و گفتگو کرد .

گفتنی است گلخانه تولید بلوبری در پاکدشت در مساحتی حدود ۴۷۵۰ مترمربع با سرمایه ای در حدود ۷۰ میلیارد ریال در راستای افزایش بهره وری، نوآوری و جلوگیری از خروج ارز به بهره برداری رسید.
افتتاحیه پروژه های بخش کشاورزی استان تهران(پيشوا _پاکدشت)، افتتاحیه گلخانه بلوبری(شهرک گلفام)، افتتاحیه گلخانه سبزی و صیفی تیجانی(شهرستان پیشوا) و بازدید گلخانه گل رز مینیاتوری (شهرک گلفام) از دیگر برنامه های سفر به شهرستان های پيشوا و پاکدشت بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها