حوزه ریاست حضور و بهره مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین برنامه های كشاورزی
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۱۶:۱۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ 
حضور و بهره مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین برنامه های كشاورزی
معاون وزیر و رئیس سازمان تات با تأکید بر استفاده از پتانسیل جامعه نخبگان در کشور گفت: بهره‌گیری از ایده‌ها نظرات و رویکردهای نخبگان جوان و به‌کارگیری این پتانسیل بزرگ در رفع چالش‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ سید مجتبی خیام نکویی در جلسه هم‌اندیشی نخبگان جوان با تأکید بر افزایش توانمندی، ظرفیت‌های آموزشی و شخصی نخبگان در کشور گفت: نخبگان باتکیه‌بر تعاملات تیمی و شخصی باید در مسیر افق کسب رؤیای خود حرکت کنند.

 رئیس سازمان تات با اشاره به اهمیت دانش‌های روز از جمله هوش مصنوعی و کلان‌داده گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش دانش مدیریت در همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه مدیریت منابع انسانی باید موردتوجه نخبگان قرار گیرد.

 وی با تأکید بر جلوگیری از پراکنده‌کاری نخبگان گفت: با ایجاد کارگروه‌های نخبگانی باید در راستای حل چالش‌های بخش کشاورزی با اولویت توجه به بحران آب و بحث شیلات کشور از طریق تعامل با بخش خصوصی حرکت کرد.

 وی همچنین بر حضور نخبگان در تدوین برنامه‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی گامی بزرگ در راستای پیشرفت اقتصادی و رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

 خیام نکویی با تأکید بر اهمیت حضور نخبگان در تدوین برنامه‌های وزارت متبوع و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: استفاده از نیروهای جوان و نخبگان در کلیه مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تات ضروری است و حمایت از نخبگان کشاورزی در راستای توسعه کشور حائز اهمیت است.

 معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی نخبگان بخش کشاورزی گفت: در سال گذشته این اتفاق مهم رقم خورده است و از ظرفیت نخبگان برای حل چالش‌های بخش کشاورزی استفاده شده است.

 در پایان نیز نخبگان در راستای ترسیم آینده بهتر بخش کشاورزی کشور با ارائه پیشنهادات، نظرات و راهکارهایی در زمینه حل مشکلات اقتصادی، ارتقاء آگاهی کشاورزان و بهره برداران و اقتصاد کلان کشاورزی و... خواستار تداوم جلسات هم اندیشی نخبگان با اولویت بندی حل چالش های این بخش شدند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها