حوزه ریاست بهره‌برداری از دو طرح آبزی پروری در شهرستان بندرلنگه
جمعه, 15 تير 1403

  • ساعت : ۱۰:۱۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ 
next    /  2 prev
بهره‌برداری از دو طرح آبزی پروری در شهرستان بندرلنگه
دو طرح مهم تحقیقاتی آبزی پروری پژوهشکده خلیج فارس روز یکشنبه با حضور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان تات، به نقل از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سید مجتبی خیام نکویی در این آیین گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای موسسه تحقیقات شیلات کشور، دستیابی و انتقال دانش تولید بچه ماهی اعم از اهلی و مولد سازی، تکثیر و پرورش "لارو" و تحویل آن به بخش خصوصی، برای تولید انبوه و تجاری سازی آن است.

وی ادامه داد: براساس قرارداد منعقد شده سه جانبه بین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، در چهار سال آینده ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سوکلا به بخش خصوصی تحویل می‌شود که زیرساختی برای تولید در سال‌های آینده است.

رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان نیز گفت: این طرح‌ها شامل آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان با زیربنای حدود ۲۰۰ مترمربع و کارگاه تکثیر و پرورش آبزیان دریایی خلیج فارس با زیربنایی حدود هزار متر مربع است که اجرای این طرح ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

محمد صدیق مرتضوی افزود:آزمایشگاه مرکزی ایستگاه تحقیقات نرم‌تنان در راستای پشتیبانی از طرح‌های تحقیقاتی شیلات راه اندازی شده است و طرح اهلی و بومی سازی تکثیر ماهی "سوکلا" هم که یکی از آبزیان بسیار مهم است می‌تواند چرخه پرورش ماهی در قفس کشور را تکمیل کند.

وی ادامه داد: این دستاورد ملی برای نخستین بار در کشور به دست آمده و نتیجه فعالیت پژوهشگران پژوهشکده خلیج فارس است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها